maandag 29 februari 2016

Directeurswissel bij de Van Mierlo Stichting

Frank van Mil vertrekt per 1 april aanstaande als wetenschappelijk directeur van de Mr. Hans van Mierlo Stichting. Na tien jaar bij het wetenschappelijk bureau van D66 gewerkt te hebben verlaat hij de wereld van de politiek om adjunct directeur te worden van Diversion, bureau voor maatschappelijke innovatie. Over zijn stap zegt Van Mil: “Ik heb altijd met veel enthousiasme gebouwd aan een praktische invulling van het sociaal-liberale gedachtegoed van D66. Met veel tevredenheid kijk ik terug op de manier waarop we het denken over, en werken met uitgangspunten voor veel D66’ers toegankelijk en toepasbaar hebben gemaakt. Nu is het tijd voor een volgende stap in mijn loopbaan en om het stokje over te dragen aan een ander. Ik zal de ontwikkelingen van de Stichting met veel interesse blijven volgen.”

Voorzitter Jan Willem Holtslag: “Frank heeft vanaf 2006 op tal van manieren bijgedragen aan het groeiende succes van D66. Zijn bijdrage aan het sociaal-liberale gedachtegoed, en aan de ontwikkeling van D66 als politieke vereniging is niet te onderschatten. We danken hem voor zijn aanhoudende inzet en scherpte.

Van Mil zal als directeur van de Van Mierlo Stichting worden opgevolgd door Joost Sneller (zie foto), van 2005 tot 2014 werkzaam bij de Tweede Kamerfractie van D66. Momenteel werkt hij als adviseur voor het International Institute for Democracy and Electoral Assistance in Myanmar. “Ik neem graag het stokje over van Frank en zie er naar uit om het instituut dat de Van Mierlo Stichting onder zijn leiding is geworden naar een nieuwe fase te leiden.” Sneller zal per 11 april in dienst treden.

Tijdens het partijcongres van D66, op 16 april in Papendal, zal tijdens de eindborrel gelegenheid zijn met Frank het glas te heffen op de samenwerking en het vertrek, en om (hernieuwd) kennis te maken met zijn opvolger Joost.