Help ons het sociaal-liberaal gedachtegoed groot te maken

dinsdag 14 november 2017

Nieuwe directeur Mr. Hans van Mierlo Stichting

Joost Sneller vertrekt als directeur van de Van Mierlo Stichting, omdat hij lid is geworden van de Tweede Kamer voor D66. Coen Brummer, momenteel speechschrijver op het ministerie van Justitie en Veiligheid, volgt hem op.

Sneller gaat
Sneller leidde de Van Mierlo Stichting sinds april 2016. Als directeur zette hij zich onder andere in voor onderzoeken over thema’s als de toekomst van de arbeidsmarkt en medische ethiek, het schrijven van het programma voor de Tweede Kamerverkiezingen, en het ontwikkelen van de serious game Gemeenteraadsels om mensen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de lokale politiek. “Het was een voorrecht om als directeur van de Van Mierlo Stichting te werken aan het verder verdiepen en toepassen van het sociaal-liberale gedachtegoed. Ik kijk ernaar uit om in de Tweede Kamer die idealen nu een stap dichterbij te brengen.”

Joost Sneller, nieuwe directeur Van Mierlo Stichting

Jan-Willem Holtslag, voorzitter van het bestuur van de Van Mierlo Stichting: “De Van Mierlo Stichting verliest een uitstekende directeur, maar de Kamerfractie wint een verstandige sociaal-liberaal. Ik ben Joost dankbaar voor zijn werk en ik ben blij dat we met Coen een geschikte opvolger hebben.”

Brummer komt
Sneller wordt per 1 januari 2018 opgevolgd door Coen Brummer. Historicus Brummer werkte eerder voor de Tweede Kamerfractie van D66 en werkte de afgelopen drie jaar als speechschrijver voor de bewindslieden op het ministerie van Justitie en Veiligheid. Van zijn hand verscheen onder meer Vuile Handen. Michael Ignatieff en andere politiek denkers over de strijd tussen ideeën en macht. Brummer is tevens verbonden aan het Biografie Instituut aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij een proefschrift schrijft over minister van Binnenlandse Zaken en Tweede Kamerlid Samuel van Houten (1837-1930).

Brummer: “Het sociaal-liberalisme is een rijke politieke traditie en uiterst relevant voor de vragen waar Nederland voor staat. Het is een eer daaraan te werken met het team van de Van Mierlo Stichting en met iedereen die dit gedachtegoed een warm hart toedraagt.”