vrijdag 2 november 2018

Dinsdag, 27 november (20:00) 2018 in Den Haag

Kloosterkerk, Lange Voorhout 2
Den Haag

Het meest recente nummer van Idee (het politiek-wetenschappelijk tijdschrift van de Mr. Hans van Mierlo Stichting) bespreekt in een tiental artikelen de vraag of religie een verrijking of een bedreiging vormt voor het sociaal-liberalisme. Heeft deze stroming wel voldoende oog voor religie en alles wat zij te bieden heeft: verhalen, rituelen en verbinding? Of wordt het tijd om definitief religie achter de voordeur te houden?

Wij gaan daarover in gesprek aan de hand van een inleiding door Matthias Smalbrugge, bijzonder hoogleraar Europese cultuur en christendom aan de Vrije Universiteit. In de betreffende Idee schreef hij Religie, de ontembare rivier. Een update van liberale opvattingen over religie.

Aan het gesprek doen mee Wouter Beekers (directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie), Salima Belhaj (Tweede Kamerlid voor D66), Petra Stienen (Eerste Kamerlid voor D66) en Gert Jan Geling (publicist en Werkgroep Levensbeschouwing & Religie van D66).

Bij evenementen van de Van Mierlo Stichting bepaalt u zelf uw (vrijwillige) toegangsprijs. Via het aanmeldformulier kunt u kiezen hoe hoog het bedrag is dat u betaalt. Met uw vrijwillige donatie steunt u de evenementen van de Van Mierlo Stichting.

Oh My God! Idee event 2018

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.