vrijdag 28 juni 2019

Marietje Schaake nieuwe columnist van idee

Marietje Schaake, van 2009 tot 2019 lid van het Europees Parlement, wordt de nieuwe columnist van idee, het politiek-wetenschappelijk tijdschrift van de Mr. Hans van Mierlo Stichting. Als Europarlementariër zette Schaake zich onder meer in voor de voltooiing van de digitale interne markt en het beschermen van grondrechten in de digitale wereld. Daarnaast richtte zij zich op handel en internationale betrekkingen. Met haar scherpe inzichten en internationale blik is ze een waardevolle toevoeging aan de redactie van idee. Haar eerste column heeft als titel Tweedeling in het Westen dwingt democraten tot strategischere samenwerking. De eerstvolgende idee verschijnt op 5 juli aanstaande.

Naast Schaake is ook Jasper Zuure toegetreden als vaste columnist van idee. Zuure is senior adviseur bij de Raad voor het Openbaar Bestuur en richt zich op het functioneren van politieke en maatschappelijke instituties, bestudeerd vanuit het psychologische en politiek-filosofische perspectief.

Een abonnement op idee (vanaf 21,- per jaar) is hier af te sluiten.