maandag 29 juni 2020

Menno Snel nieuwe voorzitter Mr. Hans van Mierlo Stichting

Voormalig staatssecretaris van Financiën Menno Snel is aangesteld als nieuwe voorzitter van de Mr. Hans van Mierlo Stichting, het wetenschappelijk bureau van D66.

Komst Snel

Vanaf 1 juli aanstaande gaat Snel aan de slag bij de stichting. Als staatssecretaris van financiën hield Snel zich bezig met het hervormen van het belastingen- en toeslagenstelsel. Na zijn periode als staatssecretaris is Snel in juni 2020 aangesteld als lid van de raad van Commissarissen van het scheepsbouwbedrijf koninklijke IHC. Eerder was hij plaatsvervangend directeur-generaal fiscale zaken op het ministerie van Financiën, directeur bij pensioenuitvoerder APG en bewindvoerder bij het IMF in Washington. Snel: “De Van Mierlo Stichting vervult een belangrijke rol in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen en in het debat binnen en buiten D66. Ik ben vereerd dat ik als relatief nieuw D66-lid deze belangrijke  rol mag vervullen.”

Vertrek Holtslag

Snel volgt Jan Willem Holtslag op die sinds 2014 de functie van voorzitter heeft bekleed. In zijn periode als voorzitter stelde Holtslag, voormalig secretaris-generaal van het ministerie van Binnenlandse Zaken, zich ten doel de Van Mierlo Stichting politiek relevant te maken. Onder zijn voorzitterschap verschenen onder meer publicaties over hervormingen op de arbeidsmarkt, Europees migratiebeleid, burgerschap en kansengelijkheid. Ook heeft het tijdschrift Idee een upgrade gehad en werd de uitgave van de vijf richtingwijzers voltooid. Holtslag: “Ik kijk met plezier terug op de bijdragen die we hebben geleverd aan de toekomst-agenda van D66. Met Menno is de VMS in zeer goede handen.”