donderdag 22 april 2021

Van Mierlo Stichting zoekt 3 nieuwe collega’s

De Mr. Hans van Mierlo Stichting is op zoek naar drie nieuwe collega’s. Interesseert werken op het raakvlak tussen de wetenschap en politiek jou? Heb je affiniteit met het sociaal-liberale gedachtegoed en werk je graag in een jonge en dynamische organisatie? Overweeg dan te solliciteren op een van de vacatures.

Ervaren Wetenschappelijk Medewerker (32-38 uur)

De wetenschappelijk medewerker doet (toegepast) onderzoek naar maatschappelijke vraagstukken met als doel antwoorden te formuleren vanuit het sociaal-liberalisme, het politieke gedachtegoed van D66. De taken zijn divers: je schrijft onderzoeksrapporten en opiniërende artikelen, spreekt met academici over ontwikkelingen in hun vakgebied en met politici over de dilemma’s in hun politieke realiteit. Je draagt bij aan symposia, geeft lezingen over je onderzoek en staat ’s avonds en in het weekend geregeld namens de Van Mierlo Stichting (digitaal) op congressen of andere bijeenkomsten.

Als ervaren wetenschappelijk medewerker ben je in staat zelfstandig publicatiewaardige stukken te schrijven. Je coacht collega’s en stagiairs bij het doen van onderzoek en bij het schrijven hun publicaties. Ook ben je in staat meerdere grotere projecten tegelijk te managen. Je bent een zelfstandige moderator en presenteert graag je onderzoek. Daarnaast ben je in staat te redigeren en te schrijven aan grotere publicaties (zoals een boek).

Bij ons ga je vooral aan de slag met ‘ruimtelijke’ vraagstukken, bijvoorbeeld op het gebied van de grote uitdagingen rond wonen, energie of klimaat. Kennis van deze onderwerpen is een grote pré.

Startend Wetenschappelijk Medewerker (32-38 uur)

Tijdens of naast je studie heb je enige ervaring opgedaan met de wereld van onderzoek, politiek en/of beleidsvorming. Bij ons ga je vooral aan de slag met bestuurlijke vraagstukken, bijvoorbeeld op het gebied van de grote uitdagingen rond onze democratie, de rechtsstaat en de manier waarop de overheid functioneert. Kennis van deze onderwerpen is dus een grote pré.

Officemanager (24-32 uur)

De officemanager is een initiatiefrijke en stressbestendige regelaar. Je bent het organisatorisch hart van de Van Mierlo Stichting: jij draait je hand niet om voor het zoeken naar een goede locatie voor onze lezingen of het inplannen van de 50 trainingen die we jaarlijks geven aan lokale D66-afdelingen. Als een van onze publicaties klaar is, onderhoud jij contact met de vormgever en zorg je dat het stuk bij alle relevante contacten in ons netwerk terecht komt. Daarnaast ondersteun je de directeur en andere collega’s met het plannen van agenda’s en activiteiten. Je informeert de vereniging D66 over onze activiteiten, onder meer door de website bij te houden en het ledenplatform MijnD66 te benutten. Voor het bestuur van de stichting maak je management-overzichten en je organiseert en notuleert de vergaderingen. Je vindt het fijn om te werken in een jonge en dynamische organisatie, waar elke dag anders is.

Ben je bijvoorbeeld gemeenteraadslid voor D66 of student met liefde voor D66? In overleg kan de functie ook zo ingericht worden dat deze goed te combineren is met andere werkzaamheden, bijvoorbeeld door de uren te verdelen over meer dagen.

Wekt dit jouw interesse? Lees meer over de functies en de sollicitatie op onze vacaturepagina.